Novi Sad
13.07.2023.
09:45 > 09:45
Privremene dvosmerne biciklističke staze i jednosmerne obostrane trake u centru grada novi su predlog koji Novosadska biciklistička inicijativa (NSBI) upućuje gradskim urbanistima.
  • Pešak

    16.07.2023 23:03
    Kakvi su biciklisti u skupljanju kapilarnih glasova?
  • Zebra

    16.07.2023 15:23
    Nadam se da će bar grad refundirati lomove kao posledicu besmislenih odluka…
  • Маја

    15.07.2023 23:06
    Ма ајте
    Молим вас!
    Ионако возе где стигну. Џаба паре бацате
  • Marko

    13.07.2023 21:35
    "Samo realno"
    Ni jedan jedini član u zakonu o bezbednosti saobraćaja ne predviđa guranje bicikla, na kolovozu pogotovo. Živ bio.

    Jovana Subotića je kanjon odavno zreo za isterivanje motornog saobraćaja i proširenje pešačke zone, Mihajla Pupina za ukidanje uličnog parkiranja i uvođenje biciklističkih staza i zelenih površina. Novom Sadu ne treba magistrala u centru grada.
  • Tako je

    13.07.2023 17:28
    Bravo za NS
    NS dobro kažeš. Treba ju nam parking mesta, a ne trake za bahate bicikliste. Gradite parkingeeee
  • NS

    13.07.2023 17:02
    NS
    Umesto što se bavite biciklističkim stazama bolje se pozabaviti parking mestima. U celom gradu nigde slobodnog mesta. Priliči li to Novom Sadu ?
  • OP

    13.07.2023 15:26
    Pod hitno napraviti upotrebljivu infrastrukturu za bicikliste po celom gradu,jer ova gużva automobila je neodrżiva.
  • Nemanja (#2)

    13.07.2023 14:43
    Jovana Subotića
    Ulice Stražilovsku i Jovana Subotića bi trebalo pretvoriti u jednosmerne, tako da predstavljaju ulaz i izlaz iz centra, a kružni saobraćaj trasirati preko Keja gde postoji daleko bolja prohodnost, uz proširivanje ulice kroz Zonu na bulevarski tip. Na taj način bi se dobile saobraćajnice kroz koje ima smisla voziti i automobile a našlo bi se mesta i za biciklističke staze. Kroz ova dva uska grla je iluzorno voziti i automobil a ne još pride gurati se sa biciklistima.
  • Biciklista

    13.07.2023 14:28
    Konkretne pritužbe ovde su ili na Glovo vozače ili na to što će se stvoriti gužva u saobraćaju. Za prvo ne dopuštam da neko poredi to divljaštvo sa prosečnim biciklistima, a za drugo što je nezgodnije voziti auto to bolje. Automobili smrde i zauzimaju previše mesta i poreza koje plaćamo. Bicikl je plemenitiji, mobilniji, jeftiniji, čistiji i zdraviji od kola. Kada ćemo shvatiti da nije izdrživo koristiti tonu i po metala plus još koliko mesta i para za parking, ulice i infrastrukturu za u proseku 1,5 osoba? Kada? Kako su svi i dalje živi u Amsterdamu, gde biciklisti imaju neosporivo prvenstvo u saobraćaju?
  • pržogrnci

    13.07.2023 14:25
    Proverite po svetskim gradovima šta se dešava sa drumskim saobraćajem. Hint: smanjuje se broj, ukidaju se saobraćajnice, vraćaju se pešacima i biciklistima.
  • Plavić

    13.07.2023 14:04
    O Holanđanima
    Novi Sad ima sve predispozicije da se transformiše u grad gde kultura biciklizma može da parira Holandiji ... nedostaje, međutim, sitan ... malecki detalj: ovde nema Holanđana! Novosadske biciklističke (usijane) glave su čvrsto - sa Balkana!
  • Aca

    13.07.2023 14:04
    Srušiti desnu stranu Jovana Subotića,koja inače se urušava već decenijama i rešen problem za sve učesnike u saobraćaju.
  • Nikola

    13.07.2023 13:54
    Jovana Subotića od Svetozara Miletića/Vojvode Bojovića do Trga Marije Trandafil/Kisačke pretvoriti u profil 1+1+obostrane biciklističke trake i radnima danima od 7 do 21 čas i subotom od 8 do 15 časova dozvoliti kretanje samo vozilima javnog gradskog prevoza, taksi vozilima i vozilima komunalnih službi. Naravno, pojačati linije 1, 5 i 8. Možda čak produžiti i 2 i 12 negde do Hladnjače i napraviti Park and Ride (parkiranje + povratna vožnja autobusom za 100 din.).
  • Ja

    13.07.2023 13:50
    Tu żivim od rođenja. Problem je u stvari u gradu,koji još od 60-ih godina obećava da će da se ruši cela parna strana Jovana Subotića,a nikad to neće uraditi.Kada bi to uradili odma bi bilo mesta onda i za normalne trotoare i za bicikliatičke staze i za još jednu saobraćajnu traki za vozila. Sve bi se tim potezom sredilo,ali neeeeee,gradu se ne isplati i zato muči se narode kao i do sada. Smanjili trotoar na toliko ne logičnu širinu,da ne mogu ljudi normalno da prođu,pogotovo majke sa decom u kolicima. Za njih je to opasna zona. Ma sve se radi samo tamo gde imaju enormnu zaradu,a tamo gde treba neki problem da reše i da se malo isprse,onda zateżu decenijama. Ej bre,od 60-te godine slušam kako treba da se ruši i proširuje. Ej,alo bre,pa to je već 60+ godina.Pa Japanci u Fukošimi posle one katastrofe napravili autoput za 6 dana,a ovi ne mogu 100 metara ulice 60 godina. Komedija od drżave.
  • Samo realno

    13.07.2023 13:49
    @Nemanja, odakle si pravo da nekoga teras iz Novog Sada?
    Mozda je vecini muka od vas biciklista pa vas niko ne tera.
  • Samo realno

    13.07.2023 13:47
    Hajde ovako, kad vec neato trazite od drugih i svako malo drugi vam smeta, da krenete najpre od svoje populacije. Moze li se napokon uvesti kaznjavanje bahatih bicklista za voznju bicikla preko ulice, a ne guranje kako zakon nalaze. Rasterujete zvonom pesake kada prelaze biciklisticku stazu. Voznja sa slusalicama u usima itd. Pocnite prvo sa edukacijom sebe i u svojim redovima, pa tek onda krenite sa nekim zahtevima ali smislenim
  • dokle

    13.07.2023 13:23
    Dokle teror biciklističkih zilota. Ne volim bicikl, neću da vozim bicikl i tačka. Ceo svet se vozi el. trotinetima samo ste vi zapeli za biciklove. Tužno je i žalosno koliko smo zaostali kada se u vremenu električnih automobila i el. trotineta i dalje guramo da pedalamo a onda da ceo dan smrdimo svima oko sebe. Kome se vozi bicikl iz zadovoljstva eno mu nasipa pa nek pegla kolko mu volja a ulice nam ostavite na miru jer i nisu pravljene za bicikle i neće nikada ni biti za bicikle. Budućnost je došla hteli vi to da znate ili ne. Uskoro kreće iznajmljivanje gradskih trotineta a biciklovi i znojavi pedalaši u istoriju.
  • Nemanja

    13.07.2023 12:54
    Ko ne vozi bicikl, nek ide iz Novog Sada pod hitno negde!
    Muka mi je od vas pešaka!
  • Marta

    13.07.2023 12:54
    Nenormalnost!
    Juce je u Kolu srpskih sestra, glovo dostavljacica zakacila psa na pesackom prelzu, koji je bio sa vlasnicom. Zena nije ni zakocila, stavise, bila je besna sto su se zatekli na pesackom prelazu. Treba ih kaznjavati kao i vozace automobila, jer oni imaju isti status, a ponasaju se bahato kao kamiondzije. Dok nekog ne izlome ili necije dete ne povrede ozbiljno nece poceti da voze normalno. To kazem kao neko ko vozi i auto i bajs i pesaci. Biciklisti su ucesnici u saobracaju. I to moraju da shvate i zbog svoje i tudje bezbednosti.
  • ccc

    13.07.2023 12:38
    ne
    Zivim u tom kraju i najbolje da nama pesacima zabranite ulazak u centar ...samo dozvolite ko vozi auto .trotinet i biciklo..ostali STOP
  • NSBI

    13.07.2023 12:35
    stvarno ste dosadni i bezobrazni. Vozim i dvotočkaša i četvorotočkaša a najčešce pešačim, ali ovakve nebulozne inicijative su apsolutno neosnovane.
  • Željko

    13.07.2023 12:05
    Dve najomraženije kategorije stanovnika Novog Sada su, sudeći po komentarima, botovi SNS-a i nesrećni, novosadski biciklisti. Ovde gomila analitičara piše da će se biciklisti širiti na uštrb pešaka, očigledno bez da su pročitali tekst...
  • Dukka

    13.07.2023 12:01
    Botovi
    Koliko “biciklistickih botova”
    Samo lupaju minuse.
    Nevidjeno kako su organizovani.
    Malo me plase…
  • NS

    13.07.2023 11:55
    Biciklisti i njihovo udruzenje neka se malo stisaju, previse su se razmahali u zahtevima.Peimarni koncept ulica ne dozvoljava neke druge rasporede.Prioritet su pesaci, pa putnicki saobracaj i tek onda biciklisti.Bicikl je sezonsko prevozno sredstvo, a pesaci, automobili i gradski autobusi su uvek.prisitni na ulicama grada.Dosta cirkusa oko biciklova, bolje postuhte propise i vadite te slusalice iz usiju dok vozite bicikl.I zbog cega biciklisti iz razloga bezbednosti ne nose kacige u toku voznje, bez obzira na uzrast?????
  • Holandjanin

    13.07.2023 11:45
    Odlicno!
    Super! NS ima sve predispozicije da se transformise u grad gde kultura biciklizma moze da parira Holandiji. Smanjicemo guzve u saobracaju, poboljsati zdravlje ljudi kroz manje emisije stetnih gasova, kao i kroz rekreaciju. Ja sam za.
  • nema

    13.07.2023 11:30
    za građaninax obaveštenje: Biciklisti su ravnopravni učesnici u saobraćaju, bicikl se vozio po gradu i pre postojanja biciklističkih staza, ništa biciklistima nije "dato" , uz poštovanje pravila (istih za sve učesnike u saobraćaju) , svi imaju odnosno nemaju jednako prostora.
    Nisu biciklisti posebna vrsta ljudi , kao ni pešaci ili vozači automobila, građani Novog Sada uglavnom spadaju u sve tri grupe , većina poštuje propise, a procenat bahatih je otprilike jednako raspoređen u svim grupama, ondosno u populaciji, bez obzira da li neki dan voze bicikl,kola ili idu peške .
    Samo malo više poštovanja i tolerancije i sve će biti u redu.
  • Marko

    13.07.2023 11:16
    Primedba na nove navike
    Nesto se desilo sa vecinom biciklista, poceli su da voze po trotoaru i da tretiraju isti kao bicikl stazu, te se jos i nadju uvredjeni ako ih necujes kada vicu ili zvone. Idu i kroz sitnu decu opusteno. I sam sam biciklista i ako moram po trotoaru, ne divljam po pesacima vozim iza njih na dok ne primete sami. Od omiljenih sugradjana do nasilnih vozaca u kratkom roku.. ne kapiram sta se desilo. Aj sad minusi
  • Emilija Popadić

    13.07.2023 11:07
    Samo razumno
    Biciklista sam i podržavam svaku razumnu ideju popularizacije biciklističkog saobraćaja.
    Samo pomenute ulice, jednostavno, nemaju taj kapacitet. Treba biti realan i pomiriti se tim.
    Biciklistička inicijativa neka poradi na smanjenju površina letnjih bašti u centru u korist obeležavanja biciklističih staza.
    Prolazi se i ovako biciklom kroz centar, neka se makar uredi.
  • gradjaninX

    13.07.2023 11:04
    Svaki dan gledam kako bicikliste ni malo ne interesuje da postuju zakone. Ne interesuje ih ni da postuju ono sto im je dato. Dvosmerne staze? Njima je sve dvosmerno bez obzira da li staze uopste i ima. Znaci i smernice su za budale, a ne za njih.
  • Sale

    13.07.2023 10:58
    Alternativna rešenja
    Predlog je na mestu, ali bez rušenja objekata u Jovana Subitića jednostavno je fizički neizvodiv. Ta ulica je žila kucavica za motorni saobraćaj, tako da ne može da bude profila 1+1. Nema mesta čak ni za proširenje trotoara.
    Logičnije je da traže da Nikole Pašića postane pešačka zona sa biciklističkom stazom. Tako bi biciklistički saobraćaj iz pravca Podbare dobio vezu sa centrom.
  • Ugrozeni pesak

    13.07.2023 10:56
    Beza bahacenja na pesacima
    Trotoar samo za prsake!
    Biciklisticku diktaturu sprovoditi na kolovozu.
  • Dogodine u Botošu

    13.07.2023 10:48
    Normalno da se automobilima ne sme oduzeti traka - mora da ostane za njih da bi pavijani mogli da ostavljaju kola u njoj sa upaljena sva 4 žmigavca.
  • Biciklom kroz

    13.07.2023 10:47
    Petrovaradin
    Da se malo osvrnemo i na Petrovaradin gde voznja biciklom je ravna samoubistvu. Stvarno bi trebalo da se porazmisli o nekim stazama s obzirom da su putevi u Petrovaradinu pretrpani kamionima i predstavlja veliki rizik za bicikliste.
  • Новосађанин

    13.07.2023 10:46
    Колапс у најави.
    Каква бахатост и осионост једне невладине организације! У Подгорици коју помињу као пример показало се да је пројекат одузимања једне траке возилима и претварање у бициклистичку стазу потпуни промашај.

    Улице које ова „иницијатива” помиње су једне од најфреквентнијих у центру, и свако смањење броја трака довело би до саобраћајног колапса. Сужење трака довело би до свакодневног чешања возила јавног градског превоза и осталих возила.

    Невероватно је да је ово удружење дало себи за право да преузме монопол над ониме што они лично сматрају за интерес бициклиста у Новом Саду. Прво предлажу да бициклисти возе кроз већ довољно тесну пешачку зону, а сада и да се траке на коловозу претварају у стазе... Постоји нешто што се зове алтернативни правац, а исто тако и нешто што се зове сићи са бицикла и гурати га, јер бициклистички саобраћај, за разлику од пешачког, није примарни вид саобраћаја.

    Уместо што се боре за ове слободно могу рећи глупости, боље им је да се побрину за рупе на постојећим стазама, стазе на којима су годинама разбијено стакло и трње на које бициклисти буше гуме, да се врате сервисне станице, да се поправе компресори за гуме испод оних портала са часовницима итд.

    Превише су се осилили.
  • bi

    13.07.2023 10:44
    DA DA
    zato bez problema mogu da BICIKLIRAJU po trotoaru i ocesu se o svakog coveka ili dete
  • Aca

    13.07.2023 10:35
    Treba to uraditi, pre svega da bi ljudi dolazili biciklom u centar, a ne kolima. Ovi koji su tranzitni, neka idu drugim putevima.
  • Jovan

    13.07.2023 10:28
    Vec sam glasao. Ovo bi bilo prelepo i za pesake i za bicikliste. Jos kad bi mogli koji parking uz ulicu da pretvorimo u zeleni pojas grad bi procvetao.

    Treba raditi sve da se saobracaj usmeri na prsten oko grada i nikako kroz sam grad.

    Zato je recimo magistrala koja se planira u nastavku Miseluka ka Sremskim Karlovcima velika greska, jer bi se umesto oko, sav saobracaj preusmerio kroz grad i to Bulevarom Oslobodjenja. Takve i slicne inicijative treba po svaku cenu spreciti.

    Bulevar Evrope isto treba urediti i smanjiti brzinu, dodati ostrava i mozda cak i oduzeti motornim vozilima jednu traku.
  • Pera

    13.07.2023 10:23
    U svetu se biciklisti šire na uštrb automobila a u Novom Sadu na uštrb pešaka!
  • Alen NS

    13.07.2023 10:20
    Nazalost, smanjenje protoka automobilskog (klasicnog) saobracaja u potezu od SNP do Partizanske (i obrmuto) se nikada nece dogoditi. Tu je vec sve vrlo usko grlo zbog dugorocnog loseg planiranja.
  • pera

    13.07.2023 10:18
    da li su ovi realni
    u jovana subotica i temerinskoj samo fali jos biciklista , jedva auto prođe . Sta im nece sve pasti na pamet , ovima samo biciklisti u glavi, grad se raspada oni samo gde ce staza da bude... a postali su bahatiji od taksija , bg tablica i dostavljaca
  • Lala

    13.07.2023 10:18
    ?
    Nipošto.
  • G pen

    13.07.2023 10:11
    Odlicno! Jos jedan patriotski kretenluk. Pesaci ce se kretati u koloni po jedan gledajuci u potiljak jedan drugom. Hoce li alavci smanjiti baste za koji metar? Pa naravno da nece.
  • NS

    13.07.2023 10:05
    Juuu
    Ne, ni slučajno.
  • w/e

    13.07.2023 10:04
    hahaah
    Da da, ko o cemu, biciklisti o tome kako su diskriminisani.

    Dobro je pa nema dovoljno guzve u saobracaju u centru, nego hajde da napravimo jos gore stanje da bi se biciklisti vozili. Koliko prekrsaja dnevno naprave samo voznjom kroz centar, da su im naplacivalil, mogli su od tih para i most preko dunava da im naprave.
  • gamba

    13.07.2023 10:02
    Novi Sad nije koncentrički kao spomenuti stari europski gradovi, odnosno za svaku ulicu bez biciklističkih staza može da se nađe paralelna sa stazom ili mirnim saobraćajem. Ovi biciklisti su naprosto lenji da skrenu u paralelnu ulicu. Ako im se ova ideja sa trakama dozvoli, sledeći korak će biti novo EU pravilo da auto mora zaobilaziti biciklistu na razdaljini minimalno 1.5 metara od njega, što će dovesti do potpunog haosa u saobraćaju.
  • /

    13.07.2023 10:00
    /
    vozim bicikli u jovana subotica po traci za automobile bez problema
    tamo nema mesta i za biciklisticke trake.

    problem su napravili oni urbanisti pre ovih danasnjih

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna